Header Image

Sandra - Mamma till Wilmer och Joline

Välkommen till Sandras blogg! Jag är en 27 årig tjej, toppbloggare i Norrköping och hos Vimedbarn, och mamma till Wilmer & Joline. Jag bor med min sambo, i vårt nybyggda hus utanför Norrköping. Hos mig får du läsa om det mesta inom familjeliv, mat & bakning med receptinspiration, inredning, shopping, resor och mycket mer. Välkomna hit! Vill ni komma i kontakt med mig? Maila på: [email protected]

Kan man returnera?

Publicerad,

Jag köpte ett par skit snygga byxor på Gina Tricot för några veckor sedan.
När jag hade tvättat dom nu, så upptäcker jag att det blivit vita sträck i tyget på byxorna. Har varit med om det på ett par svarta jeans jag haft också, vet inte om de var från samma butik, men hur som helst..
Är det jag som gjort något fel när jag tvättat, eller varför blir det så?
Det här går inte bort även om man tvättar dom på nytt. Det är lixom i tyget.
Känns ju skit tråkigt att ha köpt ett par nya byxor och tvättat dom en gång och sen är dom förstörda.

Mitt problem är att jag inte har kvittot kvar. Jag har letat överallt, men hittar det inte.
Tror ni man kan returnera iallafall??

Har ni varit med om samma problem?

 

 

 

12 Kommentarer

  1. Jag var med om samma sak med ett par svarta jeans från just Ginatricot, de vita ränderna dök upp efter första tvätten. Jag försökte inte lämna tillbaka dom, kanske jag borde ha gjort. Men jag undrar också vad det beror på, känns som om de måste gjort något fel när byxorna färgades vid tillverkning, för jag tvättade dom tillsammans med helt vanliga kläder med liknande färger.

  2. Det går att lämna tillbaka utan kvitto! Ibland går affären med på det direkt då dom ser att det är fel på varan annars kan du ta med ett kontoutdrag som visar när du köpte byxorna 🙂 Om du betalade med kortet iaf! 🙂 Sådär ska det ju inte bli efter en tvätt!

  3. Hände mig också när jag tvättade ett par jeans för första gången, jag hade glömt att vränga dem ut och in…

  4. Ja. Du ska gå tillbaks med byxorna. Ett par nya, eller tillgodokvitto.

  5. Har jobbat i butik och tvekar ALDRIG att gå tillbaka med ett plagg som typ går sönder eller så även om kvitto saknas. Skitsamma om du köpt via nätet. Jag skulle ta med dem till Maxi och säga att du inte accepterar detta på ett plagg. Säg att du vill reklamera men har självklart inte kvar kvittot. Ett tillgodokvitto eller nya byxor är det du vill ha tillbaka. Stå på dig, skäms inte, och säg det du vill utan att tveka eller skämmas. Kunden har alltid rätt och du ska veta att som butiksbiträde så får man se både det ena och det andra. Detta är INGET!

  6. Om du har betalat dom med kort går även det att ha som kvitto, alltså visa kontoutdraget 🙂

  7. Samma här, köpte ett par svarta som såg ut som skit efter en tvätt. Lämnade tillbaka dem och bestämde mig för att aldrig mer köpa byxor från Gina. Urusel kvalité. Fick till svar i kassan att ”alla svarta jeans blir randiga numera, oavsett vilket märke man köper”. Dålig kvalité och dåliga ursäkter.

  8. Hade du dem ut o in när du tvättade dem? Ibland kan man ju undvika att de blir fula genom att ha utsidan ut när man tvättar. Det funkar dock inte alltid.

    Jag skulle absolut gå tillbaka och prata med dem. Jag bytte en skinnjacka som gått sönder i en söm utan kvitto för ett tag sen.

  9. Byte till annan vara eller tillgodokvitto får du utan problem! Hos oss gör vi så då det är defekt vara utan kvitto. Hoppas allt är bra 🙂

  10. Reklamera, inte retunera

  11. Köpte ett par likadana byxor, när jag använt dom i två dagar var det i hål i byxorna och nästan alla sömmar va spruckna, och dom satt inte så tight så jag kunnat spräcka dom själv.
    Lämnade tillbaka dom och fick ett par nya, ska testa och se om dom funkar bättre…

  12. Det ska nog inte vara några problem för dig att reklamera byxorna. Jag jobbar i butik och vi är alltid väldigt tillmötesgående med reklamationer. Man behöver inte gå in med en aggressiv ton vid reklamationer som kunde….det tycker vi i våran butik gör saker värre. Man märker ibland hur en del riktigt laddat upp inför en reklamation och det är lite roligt och se när vi som jobbar stpr där och gör en reklamation utan problem och bråk=). Kvitto behövs inte så länge det är en vara som finns bara finns på den kedjan där du köpt varan. Hade det varit ett externt märkte så är det en annan sak. Lycka till, du verkar vara en härlig tjej som är trevlig vid sådana här incidenter.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *