Asså det här blir nog ett långt blogginlägg. Läs ni som orkar. Men jag råder er alla, BOKA INTE HOTELL VIA HOTELS.COM
Jag och Hedvig var i Barcelona 17-19 augusti.
Vi bokade hotell via Hotels.com den 30/7. På kvällen upptäcker jag att man måste vara 21 år för att få checka in på hotellet. Vi båda fyller 21 år, fast sent i år. Jag ringde till deras kundtjänst och frågade om det var omöjligt att checka in på hotellet då. Killen jag pratade med ringde hotellet i Barcelona. De var jätte stränga och vi skulle INTE få checka in på hotellet. Så himla löjligt. Men visst. Regler är regler.
Dagen efter, den 31 Juli, ringde vi till deras kundtjänst igen och avbokade hotellet. Vi hade hittat ett hotell som kostade precis lika mycket som det andra, och vi tänkte. perfekt. Då kvittas dessa bokningarna med varandra. Men ICKE. Den nya bokningen vi gjorde var vi tvungna att betala också, för att därefter få tillbaka pengarna för det andra hotellet 10 dagar efter. Jaja, skit samma. Vi gjorde så.
Vi åkte till Barcelona. Resan var underbar, och vi hade super skoj.
Efter 15 ARBETSDAGAR mailade jag till dem, och berättade att jag inte fått mina pengar insatta på kontot. Fick då till svar. – Eran resa är inte avbokad. Måste blivit något fel. Jag avbokar den nu, pengarna sätts in på ditt konto inom 10 dagar igen. Ursäkta.!
Jaja, skit samma. Lite smått irriterad. Men alla kan göra fel, så det är inget man kan göra något åt.
Efter ytterligare 10 ARBETSDAGAR så ringer jag deras kundtjänst IGEN, för såklart. Inga pengar på mitt konto. Tjejen jag då pratade med sa att jag skulle återkomma om jag inte fått pengarna på måndag. Samtalet ägde rum på Onsdagen.
Men självfallet hade det inte kommit in några pengar på måndagen. Detta var då den 10 september.
Jag, snäll som jag är, gav dem några dagar extra. (Som om dem inte hade haft tillräckligt med tid på sig innan)
SÅ jag väntade till onsdagen, den 12 september. Mailade iväg ett rätt irriterat mail. (absolut inte otrevligt) men ändå sakligt!
Fick inget svar. Mailade i väg ett nytt i går. inget svar. Idag bara kom jag och tänka på hela händelsen och blev skit irriterad!!! Hur jävla okompetent personal de har och hur de verkligen behandlat mig.
Satte mig i deras IDIOTISKA telefonkö. Men då kom vi på att jag är för snäll, så de skulle istället få prata med Stina på jobbet. Hon kan bli ARG!!!
Informerade henne kort om ärendet och sen fick hon prata med dem. Tyvärr kom vi till en engelsktalande agent, så man kan ju inte direkt få fram PRECIS det man vill. Men det gick bra ändå.
Hon satte dem verkligen på plats!
Vi fick nu information om att pengarna ska komma så snabbt som möjligt. (agenten hade kontakt med sin chef så vi får verkligen hoppas att detta stämmer) Sen så ska jag få hotellcheckar + någon annan kompensation hemskickat. Jag tror iochförsig inte på att det kommer komma några pengar eller att jag får några hotellcheckar hemskickade. För de har ju sagt saker som de hittils inte lovat. Men Nu HOPPAS jag verkligen att jag får mina pengar. Egentligen är det inte så sjukt mycket pengar. 2800 kr, men det är själva beteendet de haft.
Det har hittils tagit 50 dagar, att få pengarna. Vi ska se när de dyker upp!!!
SÅ nu råder jag er alla.
BOKA ALDRIG HOTELL VIA HOTELS.COM om ni inte vill skänka bort pengar vill säga.!!
Fy fan va du är töntig. Som är du inte bryr dig ett skit om de där 2800 kronorna. Klart du gör. Eller det kanske bara är en skitsumma för dig.
I så fall tycker jag du ska skänka pengarna till barncancerfonden när de kommer iställer för att köpa nå skor du aldrig ändå kommer använda.
Sånna somdu skulle kunna göra något åt världen om inte ni var så själviska.
tack för tipset
amen vilken dålig stil. samma sak som med min säng den skulle kommit för 2 veckor sen :/ och har redan fått räkning för den. men har inte sett skymten av sängen..
jo men precis.. bara att kämpa vidare.. tacktack 🙂
Sandra, jag kommer att lyssna på dig och INTE boka hotell via hotels.com
och jag gillar dina långa inlägg så det va inga problem att ta sig igenom d 🙂